Mokymosi uždaviniai
- Apibūdinti, kas yra vandens apytakos ratas, ir išvardyti jo etapus.
- Analizuojant pavyzdžius, paaiškinti, kodėl vanduo pateikiamas kaip labai svarbus gamtos išteklius.
- Pagrįsti, kodėl reikia tausoti vandenį.
- Įrodyti, kad vandens apytakos ratas turi įtakos taršai.
- Įvardyti vandens taršos priežastis ir pasekmes.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: tyrinėsime vandens apytakos rato schemą, išsiaiškinsime vandens apytakos rato etapus. Suformuluosime išvadas, kaip vandens apytakos ratas veikia aplinkos taršą.
- Kūrybiškumo: namų sąlygomis tyrinėsime vandens apytakos ratą, jį modeliuodami iš pasirinktų priemonių.
- Socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos: išsiaiškinsime vandens taršos priežastis ir pasekmes bei analizuosime vandens tausojimo pavyzdžius. Įsivertinsime žmogaus poelgių pasekmes vandens taršai ir tausojimui.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Norėdami pasiekti išsikeltus mokymosi uždavinius, atliksime įvairias veiklas, apibūdinsime, kas yra vandens apytakos ratas, ir išvardysime jo etapus, pavyzdžiais pagrįsime, kodėl reikia tausoti gamtą. Analizuodami situacijas, įrodysime, kad vandens apytakos ratas turi įtakos taršai, įvardysime vandens taršos priežastis ir pasekmes. Pasirinksime reikiamas priemones kūrybinei užduočiai atlikti, kursime ir modeliuosime sprendimą, kaip pasigaminti vandens apytakos ratą namuose. Dėsime vandens apytakos rato dėlionę.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Apibūdinu, kas yra vandens apytakos ratas gamtoje, ir išvardiju jo etapus.
- Analizuodamas pavyzdžius, paaiškinu, kodėl vanduo pateikiamas kaip labai svarbus vandens šaltinis.
- Pagrindžiu, kodėl reikia tausoti vandenį.
- Įrodau, kad vandens apytakos ratas turi įtakos taršai.
- Įvardiju ne mažiau kaip 2 taršos priežastis ir 1 pasekmę.