Mokymosi uždaviniai
- Išsiaiškinti, kas sudaro Saulės sistemą, ir nustatyti planetų panašumus bei skirtumus.
- Apibūdinti Saulę kaip šviesos ir šilumos šaltinį.
- Sieti Žemės judėjimą su metų laikų ir dienos bei nakties kaita.
- Susipažinti su aplink Žemę skriejančių dirbtinių palydovų paskirtimi.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime, kas sudaro Saulės sistemą, įvardysime Žemei artimiausias planetas, apibūdinsime Saulę kaip žvaigždę ir šilumos bei šviesos šaltinį, išsiaiškinsime dirbtinių Žemės palydovų paskirtį, aptarsime, kaip žmonės tyrinėja kosmosą.
- Komunikavimo: tiksliai įvardysime ir nupasakosime Saulės sistemos ypatybes, apibūdinsime, kaip juda planetos, siesime Žemės judėjimą su paros ir metų laikų kaita.
- Kūrybiškumo: tyrinėsime Saulės spindulių skleidžiamą šilumą, atliksime kūrybinę užduotį.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, aptarsime paveikslėlius ir vaizdo įrašus, kuriuose pavaizduota Saulės sistema. Grupuosime planetas pagal jų sandarą, aptarsime Mėnulį kaip natūralų Žemės palydovą. Išsiaiškinsime, kaip Žemės sukimasis apie savo ašį ir aplink Saulę siejasi su dienos ir nakties bei metų laikų kaita. Pateiksime pavyzdžių, iliustruojančių dirbtinių palydovų paskirtį, aptarsime kosmoso tyrinėjimo būdus. Atliksime kūrybinę užduotį, įvairias kitas užduotis ir įsivertinsime.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Išsiaiškinu, kad Saulės sistemą sudaro aplink Saulę besisukančios planetos su palydovais, nustatau dujinių ir uolinių planetų panašumus bei skirtumus.
- Apibūdinu Saulę kaip šviesos ir šilumos šaltinį skirtingu atstumu nutolusioms planetoms.
- Sieju Žemės judėjimą apie savo ašį su dienos ir nakties kaita, o Žemės judėjimą aplink Saulę – su metų laikų kaita.
- Susipažįstu su aplink Žemę skriejančių dirbtinių palydovų paskirtimi moksle ir kasdieniame žmonių gyvenime.