Mokymosi uždaviniai
- Išsiaiškinti, kaip augalų ir gyvūnų ypatybės padeda prisitaikyti prie gyvenamosios aplinkos: vietos, klimato, sezoniškumo.
- Susieti vietos, klimato, metų sezoniškumo svarbą augalų ir gyvūnų prisitaikymo procese.
- Apibūdinti, kokiais būdais išplinta augalų sėklos, tyrinėti ir išsiaiškinti, kaip sėklų požymiai siejasi su jų plitimo būdais.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime augalų ir gyvūnų ypatybes prisitaikant prie aplinkos, lyginsime augalų vaisių ir sėklų formas ir platinimo būdus, susiesime tą pačią informaciją, atliksime užduotis, stebėjimą.
- Komunikavimo: mokėsime tiksliai įvardinti ir nupasakoti augalų ir gyvūnų ypatybes, apibūdinti sėklų plitimo būdus.
- Kūrybinė: tyrinėsime augalų ir gyvūnų ypatybes, ieškosime, nagrinėsime ir kritiškai vertinsime reikalingą informaciją, atliksime kūrybinę užduotį.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, analizuosime augalų ir gyvūnų nuotraukas, schemas, demonstracinius objektus, išsiaiškinsime, kaip augalų ir gyvūnų ypatybės padeda prisitaikyti prie gyvenamosios aplinkos, apibūdinsime sėklų platinimo būdus, atliksime įvairias mokymosi ir įsivertinimo užduotis. Atliksime kūrybinę užduotį – stebėsime aplinką ir fiksuosime, kaip augalai ir gyvūnai yra prisitaikę prie gyvenamosios vietos.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Paaiškinu, išskirdamas 2–3 požymius, kaip augalai ir gyvūnai prisitaiko prie gyvenamosios aplinkos (vietos, klimato, sezoniškumo).
- Nurodau 3–4 augalų ir gyvūnų ypatybių pavyzdžius, kurie svarbūs prisitaikant prie vietos, klimato ar sezoniškumo.
- Apibūdinu, kokiais būdais išplinta augalų sėklos.
- Nurodau po 2–3 požymius, būdingus vėjo, vandens ir gyvūnų platinamoms sėkloms.