Mokymosi uždaviniai
- Išsiaiškinti, kaip susidaro atspindys.
- Aptarti, kad Mėnulis neskleidžia šviesos.
- Skirti skaidrius ir neskaidrius kūnus.
- Paaiškinti, kaip susidaro šešėlis.
- Tyrinėti, kaip veikia saulės laikrodis.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime, kaip susidaro šviesos atspindys ir kokių sąlygų reikia, kad susidarytų šešėlis, apibūdinsime Mėnulį kaip natūralų Žemės palydovą, kuris pats neskleidžia šviesos, o atspindi Saulės šviesą, išsiaiškinsime, kuo skiriasi skaidrūs ir neskaidrūs kūnai.
- Kūrybiškumo: tyrinėsime, kaip šviesos šaltinio padėtis susijusi su šešėlio ilgiu, kaip ir kokiomis sąlygomis veikia saulės laikrodis.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, aptarsime paveikslėlius ir vaizdo įrašus, aiškinsimės, kaip susidaro šviesos atspindys ir šešėlis. Išsiaiškinsime, kaip šešėlio ilgis priklauso nuo šviesos šaltinio padėties. Aptarsime, kad Mėnulis pats neskleidžia šviesos, o atspindi Saulės šviesą. Grupuosime skaidrius ir neskaidrius kūnus. Tyrinėsime, kaip ir kokiomis sąlygomis veikia saulės laikrodis. Atliksime kūrybinę užduotį, įvairias kitas užduotis ir įsivertinsime.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Išsiaiškinu, kokiomis sąlygomis susidaro šviesos atspindys.
- Mėnulį aptariu kaip natūralų Žemės palydovą, kuris pats neskleidžia šviesos, o atspindi Saulės šviesą.
- Skiriu skaidrius ir neskaidrius kūnus, pateikiu jų pavyzdžių.
- Paaiškinu, kaip susidaro šešėlis, jo ilgį sieju su šviesos šaltinio padėtimi.
- Tyrinėju, kokiomis sąlygomis ir kaip veikia saulės laikrodis.