Mokymosi uždaviniai
- Atpažinti kūnus veikiančias jėgas.
- Išsiaiškinti, kad kūnų judėjimas priklauso nuo jėgų poveikio.
- Nagrinėti, kaip trinties jėga ir inercija siejamos su saugiu eismu.
- Atpažinti paprastuosius mechanizmus ir paaiškinti jų veikimo principus.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime, kaip kūnų judėjimas priklauso nuo jėgų poveikio, sužinosime, kaip veikia Žemės traukos (sunkio), trinties, tamprumo jėgos, susipažinsime su inercijos reiškiniu, atpažinsime paprastuosius mechanizmus – svertą, skridinį ir nuožulniąją plokštumą, paaiškinsime jų veikimo principus.
- Komunikavimo: siesime trinties jėgos ir inercijos veikimą su saugiu eismu. Lyginsime, apibendrinsime gautus tyrimo rezultatus.
- Kūrybiškumo: atliksime tyrimą ir išsiaiškinsime, kaip medžiagos pailgėja ir grįžta į pradinę padėtį dėl veikiančios tamprumo jėgos.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, atliksime įvairias veiklas, aiškinsimės, kaip kūnų judėjimas priklauso nuo jėgų poveikio, susipažinsime su kūnus veikiančiomis Žemės traukos (sunkio), trinties, tamprumo jėgomis ir inercijos reiškiniu. Išsiaiškinsime, kaip trinties jėga ir inercija siejamos su saugiu eismu, susipažinsime su paprastaisiais mechanizmais – svertu, skridiniu ir nuožulniąja plokštuma ir išsiaiškinsime jų veikimo principus. Atliksime kūrybinę užduotį ir stebėsime, kaip medžiagos pailgėja ir grįžta į pradinę padėtį dėl veikiančios tamprumo jėgos. Atliksime įvairias užduotis ir įsivertinsime.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Atpažįstu kūnus veikiančias Žemės traukos (sunkio), trinties, tamprumo jėgas ir inercijos reiškinį.
- Išsiaiškinu, kad kūnų judėjimas priklauso nuo Žemės traukos (sunkio), trinties, tamprumo jėgų ir inercijos poveikio.
- Nurodau, kaip trinties jėga ir inercija siejamos su važiavimu transporto priemonėmis ir jų stabdymu.
- Atpažįstu paprastuosius mechanizmus – svertus, skridinius, nuožulniąsias plokštumas – ir paaiškinu jų veikimo principus.