Mokymosi uždaviniai
- Tyrinėti žiedo sandarą ir augalų apdulkinimo būdus.
- Aptarti skirtingus augalų dauginimosi būdus, pateikti konkrečių pavyzdžių.
- Analizuoti skirtingus gyvūnų vystymosi būdus pagal pateiktus kriterijus (gyvenimo ciklą, elgseną, išvaizdą).
- Palyginti ir sugretinti žinomų augalų bei gyvūnų gyvenimo ciklus.
- Apibūdinti drugio ir varlės vystymosi stadijas pagal pateiktas schemas.
- Aiškintis augalų ir gyvūnų palikuonių panašumus į tėvus pagal išorinius požymius bei elgseną.
- Atskirti aplinkos sąlygų ir paveldimų savybių poveikį augalams ir gyvūnams.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime augalų dauginimosi būdus, gyvūnų vystymosi būdus, lyginsime ir sugretinsime augalų ir gyvūnų gyvenimo ciklus, aiškinsimės paveldimumo ir aplinkos sąlygų svarbą, atliksime skirtingo lygio užduotis, stebėjimą.
- Komunikavimo: grupėmis ar poromis mokysimės įvardyti augalų ir gyvūnų dauginimosi būdus, vystymosi stadijas, gyvenimo ciklus, diskutuosime, pagrįsime paveldimumo ir aplinkos sąlygų svarbą.
- Kūrybinę: tyrinėsime augalų ir gyvūnų savybes, ieškosime, nagrinėsime ir kritiškai vertinsime informaciją, atliksime kūrybinę užduotį.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, analizuosime augalų ir gyvūnų nuotraukas, vaizdo įrašus, schemas, demonstracinius objektus, išsiaiškinsime augalų dauginimosi būdus, gyvūnų vystymosi būdus, lyginsime ir sugretinsime augalų ir gyvūnų gyvenimo ciklus, aiškinsimės paveldimumo ir aplinkos sąlygų svarbą, atliksime skirtingo lygio užduotis, kūrybinę užduotį „Augalų ir gyvūnų savybės“, dėliosime dėlionę.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Tyrinėju žiedo sandarą ir atpažįstu 2 augalų apdulkinimo būdus.
- Įvardiju, kokiais būdais dauginasi augalai, ir pateikiu po 2–3 pavyzdžius.
- Analizuoju skirtingus gyvūnų vystymosi būdus ir tyrinėju pateiktas schemas.
- Palyginu ir sugretinu po 2 augalų ir gyvūnų gyvenimo ciklus.
- Diskutuoju apie augalų ir gyvūnų gyvenimo ciklų panašumus bei skirtumus.
- Tyrinėju 3–4 gyvūnų palikuonių panašumus į tėvus pagal išorinius požymius ir elgseną.
- Paaiškinu, kodėl augalams ir gyvūnams svarbios aplinkos sąlygos.