Mokymosi uždaviniai
- Išsiaiškinti, ko reikia, kad daiktai ir gyvi organizmai galėtų judėti.
- Įvardyti skirtingų rūšių energiją.
- Susieti skirtingų rūšių energiją su artimoje aplinkoje vykstančiais reiškiniais ir procesais.
- Susipažinti, kaip gamtos mokslų pažanga pakeitė žmonių anksčiau ir dabar naudojamus daiktus.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime, ko reikia, kad daiktai ir gyvi organizmai galėtų judėti, atpažinsime skirtingas energijos rūšis, jas susiesime su artimoje aplinkoje vykstančiais reiškiniais ir procesais.
- Kūrybiškumo: stebėdami tyrinėsime namų aplinkoje esančius daiktus.
- Kultūrinę: palyginsime praeityje naudotus ir dabartyje naudojamus daiktus, pastebėsime gamtos mokslų pažangą.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, aptarsime paveikslėlius, kuriuose pavaizduotos energijos rūšys. Išsiaiškinsime, kokia energija padeda judėti gyviems organizmams bei daiktams. Namų aplinkoje ieškosime įvairių buitinių prietaisų, kuriems reikalinga elektra. Analizuosime, kaip pasikeitė žmonių reikmėms anksčiau ir dabar naudojami daiktai (transporto, darbo ir buitiniai prietaisai). Atliksime kūrybinę užduotį, įvairias kitas užduotis ir įsivertinsime.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Įvardiju ne mažiau kaip 3 energijos rūšis, kurios verčia daiktus judėti.
- Atpažįstu 4–5 energijos rūšis ir jas apibūdinu 1–2 sakiniais.
- Nurodau, kokią energiją naudoja buities prietaisai, skirtingos transporto priemonės ir augalai, gyvūnai bei žmonės.
- Paaiškinu, kaip dėl gamtos mokslų pažangos pakito apšvietimo priemonės, automobilis, dviratis.